czwartek, 28 grudnia 2017

Arendellska religia?

Oto i ja, Zanka... Powracam, ażeby (choć pewnie znowu mi się nie uda) rozkręcić fandom. Na pewno po obejrzeniu krótkometrażówki wiele osób (w tym ja) ponownie zaczęło ciekawić się Disney'em...

Po obejrzeniu najnowszej krótkometrażówki - "Olaf's frozen adventure" nasuwa się dość ważne pytanie - co oni właściwie świętowali? W kogo/co wierzyli Arendellczycy? Czy ich religią była Magia, a kapłanami trolle? Czy może był to kraj ateistów, i świętowali "Zimowe Święta"? wiele osób zadaje sobie to pytanie... A moim skromnym zdaniem świat Krainy Lodu tak bardzo nie różni się od naszej Ziemi... 



Arendelle może być różnorodne religijnie.
Przecież część akcji "Krainy lodu" dzieje się w kaplicy... Mają tam normalnie kościoły, wzorowane na skandynawskich, z ołtarzem, chórem, witrażami, ławkami i tak dalej...
Nawet biskup by się znalazł... Według Wikii Krainy Lodu tekst, który wypowiedział, można przetłumaczyć "Posiadająca święte mienie i koronowana w tym świętym miejscu oto..." ŚWIĘTYM... No właśnie. Także w Krainie Lodu twórcy zakładają, że Arendelle jest chrześcijańskie.

Później pojawiło się "Olaf's frozen adventure", gdzie nagle wszytko znika. Niby dalej kaplica pozostaje, nie jest wyburzona... Ale najwidoczniej twórcy zlękli się, że zostaną znienawidzeni za "nietolerancję religijną". Więc wymyślili sobie rodzinę żydów... I tyle.
Ja jestem zdania, że w Arendelle są takie "normalne", ziemskie religie, jak chrześcijaństwo czy judaizm. Zostało to wręcz niezwykle wyraźnie pokazane w "Krainie lodu". Ale nie wiem, taka tylko ma opinia...
A, i już kończąc, życzę Wam szczęśliwego Nowego Roku! (bo na "wesołych świąt" troszkę za późno...)

                                                                                                                    Zanka

2 komentarze:

  1. Temat bardzo kontrowersyjny. Możliwe, że jest to religia chrześcijańska, możliwe, że nie. Prawdy się niestety nie dowiemy. Przykre jest to, że Disney tak się boi. Powiem Wam, że aż mnie ciarki przechodzą na myśl o tym, co czeka nas w przyszłości, co jeszcze zrobią aby przypodobać się współczesnemu światu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze powiedziawszy to nie zastanawiałam się nad tym przedtem, ale w sumie to naprawdę ciekawe. Ja nie mam swojego jednego zdania na ten temat i uważam, że wszystkie teorie przedstawione w poście są prawdopodobne. Co do tego co zrobi Disney żeby nie być uznanym za nietolerancyjnego, to ja się też się tego boję.

    OdpowiedzUsuń

Co myślisz na temat posta? Koniecznie napisz.